top of page

תערוכת תוצרים 2021

שכבת יב'

שכבת יא'

שכבת י'

שכבת ט'

קבוצת דובדבן נבנתה השנה מחניכים שזו להם השנה השנייה בבית הספר ומחניכים שהצטרפו אלינו השנה.
בשנת החניכות בשכבה י'  עלינו מדרגה מכל הבחינות:
- התמודדות חברתית משותפת על בניית הקבוצה ועל הקרבה ביננו. 
- בחירת מגמה והעמקה והתמקצעות במיומנויות ובעולמות התוכן של המגמה.
- פרויקטים רצינים ומעמיקים בכל מקצועות הלימוד.
בקיצור קבוצה מעולה!

 קבוצת דובדבן (שכבת י')

מאבק ותקווה-אדם וחברה

"מהו הקשר בין התקווה שיש לאדם בליבו לבין הכוחות לצאת למאבק חברתי על אמונותיו?"

 

בנסיון לענות על שאלה זו הכרנו  שלושה מאבקים היסטוריים גדולים ואת הדמויות המובילות בהם.

  • המאבק על זכויות השחורים בארצות הברית בהנהגתו של מרטין לותר קינג.

  • המאבק לשחרור הודו מהאימפריה הבריטית בהובלתו של מהטמה גנדי.

  • המאבק על זכות נשים להצבעה בהובלתן של הסופרג'יסטיות.

התוצרים שלפניכן/ם מסכמים את תהליכי הלמידה:

1. מצגת מרכזת על כל מאבק שעליה עבדנו בקבוצות - העבודה בקבוצות היתה חלק משמעותי בתהליך כי התמודדנו על היכולת לתרום בקבוצה, לאתגר את עצמי וללמוד דברים חדשים ובעיקר- לדאוג אחת לשני ולראות שמצליחים לעבוד יחד ולהתגבר על הקשיים.

2. שחזור תמונות היסטוריות - במהלך הפרויקט כתבנו דפי יומן אישיים של דמויות שכביכול השתתפו במאבקים ומספרים את סיפורם, לסיכום כל קבוצה בחרה תמונה היסטורית לשחזור ועשינו יום צילומים מהנה של תחפושות, העמדות והרבה צחוק.

הצעדה לסלמה

מאבק הסופרג'יסטיות

כחלק מהמאבק לזכויות השחורים בארה"ב שהוביל מרטין לותר קינג - התקיימה צעדה לסלמה שאליה הוזמנו כל מי שמאמין בשיוויון זכויות לכולם. סלמה היתה סמל למקום בו הגזענות והאלימות כלפי שחורים היתה קשה ולכן צעדה זו היתה דרמטית למאבק.

צעדת המלח

נשים רבות, מכל המעמדות וגם גברים , שהאמינו בזכות השווה לנשים כגברים - לבחור ולעצב את מציאותן - יצאו לצעדות, הפגנות ומאבקים נוספים להעלות מודעות ולהלחם על הזכות.

אחרי שנקבע חוק על ידי השלטון הבריטי שרק לאימפריה מותר לייצר ולמכור מלח - מהאטמה גנדי הוביל צעדה עד לאוקינוס ההודי לייצור עצמי של מלח - כחלק מהמאבק לשחרור הודו ולדרישת עצמאות כלכלית ובכלל.

 בונבונבט- אקו חקלאות

בשנה האחרונה מתמודד העולם כולו עם מגיפה הפוגעת בבריאותינו ומייצרת חוסר מעש ובדידות. בפרוייקט זה אנו מנסים לסייע לדיירי בית אבות "נוף כנרת" בטבריה על ידי ייצור מתקן לגידול נבטים שיחזקו את בריאותם ונפשם של הדיירים. 

 

החניכים תכננו, בנו, פירקו ובנו שוב את המתקן תוך כדי חשיבה על אוכלוסיית היעד שתשתמש בו. בנוסף למתקן, ייצרו החניכים חוברת הדרכה בה מוסבר על תהליך הגידול בעזרת תמונות ואיורים שהם ציירו בעצמם.

שרפרפים- ייצור דיגיטלי רב תחומי

כהיתנסות ראשונה במגמה, הפרויקט התמקד ברכישת כלים ואופן פעולה בסדנת הייצור הדיגיטלי.

בפרויקט למדנו לבצע תהליך עיצוב מוצר מראשיתו ועד סופו - כל חניכ/ה ייצרו שרפרף. 

התחלנו מלמידה על חשיבה עיצובית, הגדרנו צרכים, שרטטנו שרטוט ראשוני והתחלנו לעצב בתוכנת עיצוב תלת מימד. לאחר עיצוב והתאמה אישית, הוצאנו דגם בגודל ¼ בחיתוך לייזר ועשינו משוב עמיתים. תיקנו והכנו את הקובץ לכרסום CNC. חתכנו, שייפנו, צבענו והתוצאה לפניכם!

להיות אחר- להיות פלא- שפה

כל אחד מאיתנו הוא יחיד, מיוחד ושונה. החברה והרצון להשתייך אליה דוחפים אותנו לצמצם ולהצניע את האחרות שבנו, לנסות להיות דומים אחד לשני.

מטרת הפרויקט לתת מקום לאחרות שיש בכל אחד מאיתנו. להכיר באחרות שבי, להכיר באחרות שבחבריי ולהבין את הערך והפלא שיש בזה. הזדמנות להעמיק את ההיכרות ואת הנכונות להיפתח ולהיקשר.

במהלך הפרויקט למדנו שירים שונים המבטאים התמודדות עם שונות, אחרות. דרך העמקה בשיר העמקנו לתוך עצמנו והתנסנו בכתיבה הקשורה בנושאי השירים.

התוצר "אני אחר, אני פלא" - הוא שיר שכל אחד כתב על עצמו. השיר מלווה בתמונה המבטאת באופן נוסף את ייחודיותה.

"סולם הערכים" האישי שלי- אנגלית

לאורך הסמסטר חקרנו חמישה ערכים מתוך נקודת מבט אישית:  

    Family, Love, Friendship, Money & Education 

למדנו מהי הנחת הרוב לגבי כל ערך ואיך אני מסתכל.ת על זה בעיניים ביקורתיות; התנסינו בכתיבת עמדה אישית המהווה את תפיסת הערך ביחס לעצמי והוספנו דימוי ויזואלי לשיקוף.

אחישחר

נועם

רותם

שי

שלי

אפרת

אורין

אפיק

bottom of page