top of page

מי הוא דור ה-Z , והאם הם ישנו את העולם ויהפכו אותו למקום טוב יותר?

״אמרו את זה קודם לפני, זה לא משנה…

אני ואתה נשנה את העולם״

כתב ושר אריק איינשטיין עם המסר הפשוט והחיובי:

שאפשר לשנות את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר (ולא צריך לפחד אם קצת קשה).


הנוער שלנו, המכונה דור ה-Z , הם הדור שייחסו לו את היכולות לשנות את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר.

אז למה דווקא הם? ואיך יכול להיות שדווקא בני הנוער שמחוברים לסמארטפון שלהם הם אלו שיכולים?

דור ה-Z הוא אחד הדורות המגוונים ביותר בהיסטוריה, ומתעניין יותר מדורות קודמים בנושאים חברתיים, סביבתיים וגלובליים.

הם נולדו לתוך עולם טכנולוגי בו החיבור לאינטרנט תמידי, והתפתחו באופן שמאפשר להם לעבד מידע מהר יותר. הם גדלו בעולם שמספק תשובות מיידיות לרוב השאלות בלחיצת כפתור.

 זה דור שמושפע מרגשות ומיסגור ברור ופשוט של המציאות המורכבת ולכן הם מגבשים דעה אחרי שני סרטונים בטיקטוק ופחות נוברים בהיסטוריה (הרחוקה) ובחדשות המוגשות באופן מסורתי.

הם מאמינים בכוחם של רעיונות טובים ובחדשנות ומעריכים יותר אנשים שעבודה קשה הביאה אותם להגשמת החלום.

"לדור ה-Z יש יכולות מדהימות לאסוף מידע, לעבד אותו ולנקוט פעולה. כשמאפשרים להם לשתף רעיונות קורים דברים מופלאים.״ אמר פול קארני, סופר ומרצה בנושא מגמות בעולם יחסי האנוש.


אז מה תפקידנו המבוגרים בחינוך הדור הזה  

 קודם כל להבין את השוני, ולהעריך את האיכויות של כל נער.ה

 לתת להם.ן את ההזדמנות ולתווך להם את מה שלמדנו בעצמנו בשפה שלהם.

 להיות להם מורי דרך ודוגמא אישית.

אז הנה כמה עובדות וטיפים:

 דור ה-Z הם אלו שנולדו מסוף שנות התשעים (מ-1997 ) ועד אמצע העשור השני של המאה ה-21 (יש שאומרים ש 2012 מציינת שנת סיום הדור)

 דור ה-Z נולדו כשהסמארטפונים מהווים חלק מרכזי מחייהם ומהתבגרותם ואף חלק מזהותם העצמית. העולם שלהם ויזואלי וטכנולוגי ולכן הם לומדים יותר על ידי התבוננות ופרקטיקה חווייתית.

 למרות (או בגלל) הזמן הרב שהם מבלים מול מסכים הם אוהבים ומעדיפים דווקא פעילויות פיזיות שנעשות במשותף (בקבוצה) כמו טיולים בטבע והופעות...

 הם בעלי מוטיבציה גבוהה ביותר אבל הם צריכים כל הזמן פידבק, ומהר!

 כיוון שהם רגילים לעבד כמויות מידע במהירות , הם צריכים לדעת לאן מועדות פניהם, ואיך הם משתלבים במטרות ובמשימה - לכן, שקיפות תעזור להם.ן להבין את התמונה הכוללת

 עבודה מבוססת פרויקטים מחברת אותם ונותנת להם תחושת בעלות על הפרויקטים, ואת המרחב להעלות רעיונות ולראות את ההשפעה שלהם על החברה.

"אחת הדרכים הטובות ביותר שבהן מנהלים יוצרים חיבור עם דור ה-Z היא לשאול אותם איך הם היו בונים מוצר או שירות או מפתחים תהליך״ (פול קארני)

 הם מעדיפים תקשורת פנים מול פנים ולכן חשוב להקצות זמן למפגש פיזי איתם.



״אני ואתה ננסה מהתחלה

יהיה לנו רע, אין דבר זה לא נורא.

אמרו את זה קודם לפני, זה לא משנה…

אני ואתה נשנה את העולם״

.

השראה לפוסט (ומאמר מעניין באופן כללי) : https://www.hibob.com/.../5-things-need-prepare-gen-z.../

כתבות נבחרות
פורסמו לאחרונה
עקוב אחרינו ב-
  • Facebook Classic
bottom of page